Thursday 28 May 2015

Life lepas ada anak...

Assalamualaikum...

Hai lama tak update lepas ada baby ni. Memang kalut sikit hidup aku sekarang. Hihihi... nak buat apa pun kadang kadang semua tak sempat. Kekadang skip makan, skip mandi.. kekekeke.. Dah hampir 3 minggu lebih aku dah start kerja. Yela swasta cuti 2 bulan je. Sedihnya anak aku 2 bulan dah kena hantar ke pengasuh. Nak buat macamana. Mama dan abah kena kerja cari duit.

Bercakap mengenai pengasuh. Alhamdulillah dapat pengasuh yang baik dan jaga baby elok elok. Jiran tingkat bawah rumah kitorang je. Upah untuk baby sebulan RM300. Kira murah lah tu kan. Pagi-pagi pukul 8 dah hantar dia. Aku tukar diaper dan susukan siap-siap sampai kenyang. Hantar dia tak mandi huhu.. bushuk masham. Petang bila balik kerja dah wangi dah. Mandi bersih siap pakai baju tidur dah. Mood pun baik. Kadang-kadang time ambik dia tidur tapi kebelakangan ni dah jarang tidur. Asyik nak bersembang dah kata pengasuh dia. Hehe.. mood dia pun baik je asyik senyum je.

Anak aku Helena Aishah memang rupanya copy paste muka abahnya. Sebijik! Kulit pun ikut abah... tak cerah sangat macam aku pastu kulit sensitif dan kuat berpeluh macam husband aku. Hahaha! Rambut pulak lepas cukur masa usia dia 2 minggu sampai sekarang tak lebat lebat. Ibu mertua ada cerita yang husband aku masa baby memang rambut takdak. Memang anak abah la ni kan. Masa first time pergi rumah pengasuh, husband tak ikut. Dia boleh tanya " ni muka ikut abah dia ye?" Haaaa.. nampak sangat takdak lansung ikut muka aku. Hahahaha!

:: belanja sikit gambar Helena ::

Masa aku preggy perut aku memang besar so before aku scan jantina aku bajet baby boy tapi lepas scan doc kata girl. Yeayyy!! Petang tu jugak terus gi shopping baju babygirl pinky pinky!

Seronok weh ada anak. Rasa macam dah lengkap hidup walaupun tak cukup tidur. Tak sempat makan. Tak sempat mandi. Tengah-tengah berak baby nangis nak susu. Tambah tambah bila suami tak balik lagi semua aku kene handle sorang-sorang. Lepas balik kerja kene tidurkan dia dulu baru dapat pergi masak dinner. Kalo tak dia menjerit panggil. Hahahaha!

Ok lah bye!



No comments: