Monday 7 February 2011

Mimpi yang paling syiokkkkk!

Mimpi apa yang paling best bagi korang?

Bagi aku mimpi yang paling best ialah mimpi pasal makanan. Hahaha! Aku ni kuat makan. Pelahap Ya Rabbi! Korang bagi jer apa-apa makanan sure aku hadap punye la tolak batu, kayu dan yang haram jer.

Ok berbalik pasal mimpi. Pagi tadi aku mimpi best :D Aku bermimpi berada dalam satu majlis kenduri. Makan nasi minyak lauk ayam masak merah, pajeri nenas dan banyak lagi. Lauk yang paling sedap dan paling paling paling aku ingat sekali rasa dia yang paling sedap ialah pajeri nenas. Huhu pelik betul! Di alam nyata aku bukan la suka sangat pajeri nenas. Tapi dalam mimpi tadi aku rasa itu la lauk yang paling syiokk!!! Rasa dia dalam mimpi terbawak-bawak sampai sekarang. Hukhuk teringin pulak nak makan pajeri nenas. Hurmmm.. nak masak lauk ni sesedap macam mak aku masak aku tak pakar lagi. Tambah-tambah nak cari kelapa buat kerisik pulak. Kat kampung semua buat sendiri taw. Raw material semua belakang rumah jer. Hukhuk... pendamkan aje la... Kat KL ni makan je la apa yang ada. Jangan nak mengada-ngada!

Mimpi aku terganggu dengan satu bunyi. Bukak-bukak mata tengok dekat henpon yang dok menjerit ni dah 6.55 pagi! Aku dah terlewat! Aku kunci jam dekat henpon Nokia ni pukul 6.40 pagi.  Hampeh... berapa kali snooze dah dia. Huhu...

Teringat lagi scene dalam mimpi sebelum terjaga. Aku tengah sedap-sedap meratah pajeri nenas. Ada kawan tegur suruh aku tukar baju kurung sebab lepas ni nak ambil gambar. Dalam mimpi tadi aku pergi kenduri pakai seluar dan tshirt jer. (-_-") Masa meratah tu telinga aku ada tangkap satu bunyi kuat taw tapi aku buat tak pedulik sebab aku ingat tu bunyi henpon org sebelah. Dalam hati marah jugak la kenapa die tanak angkat phone die. Haha... Then aku pun tinggal la kejap pinggan aku beserta pajeri nenas tu nak naik rumah pegi tukar baju cepat-cepat dengan hasrat nak amik gambar lepas tu sambung meratah lauk balik.

Lepas naik tangga dan sampai kt depan pintu terjumpa laptop jiran sebelah kat depan pintu die. Aikk.. nape die tinggal laptop camtu jer... tak takut kene curik ker? pikir aku... yang peliknya laptop dier kuarkan satu bunyi pelik yang sangat nyaring dan kuat... lepas tu aku terjaga. Ahhaaa... henpon kat sebelah telinga aku yang tengah menjerit-jerit. Tengok skrin die dah pukul 6.55 a.m. OK! Aku terbabas!!! Haihhh... first day masuk kerja selepas balik cuti seminggu... hokhokhok...

No comments: