Wednesday 3 June 2015

Helena dan Baby Cotnya

Assalamualaikum...

Sejak dari 1st day Helena lahir aku dah ajar dia tidur asing. Aku berpantang dekat rumah mertua sebulan. Di rumah mertua aku beli playpen dari Lazada RM 150 je. Lepas tu tempah set tilam kekabu dari ig baby_umyra_pillow RM450 satu set ada tilam kekabu, bantal 4 segi 2, bantal karipap 1, bantal peluk 2, comforter dan nursing pillow. Tempah 3 bulan sebelum deliver baby.

:: inilah set tilam yang aku tempah kat ig baby_umyra_pillow ::
Tapi last-last nursing pillow tu tak pakai pun. Tilam pun jarang pakai so tinggal kat rumah mertua sampai hari ni. Bila balik sana je baru pakai. Rugi la jugak.. hewhewhew


:: anak aku tido x suka bantal::

Dirumah kitorang lak, aku beli baby cot dari Ikea dengan harga RM299 sekali mattress RM100. Boleh tahan la harga dia. Then aku beli bumper set tu takut dia terhantuk ke kayu cot tu. Bumper set beli kat Aeon Mid Valley harga RM70 lebih kurang. Kat rumah aku pulak banyak nyamuk so beli la kelambu tu. Order online jer kat website ape tah.. lupe.. sorry. Lebih kurang RM150 sekali ngan besi stand tu.

Punye la banyak bantal aku beli kat dia. Ada lebih kurang 5 bijik bantal. Bila letak je dia merengek marah suh buang. Bila biar je baring takde bantal elok jer lena. Adoyai anak... hahaha!

Tiap-tiap malam lepas susu aku tidurkan dia dalam baby cot ni. Dah lena, tutup kelambu tutup lampu. Laki kat luar tengok TV. Aku tidur dulu. Pagi esoknya tetibe bunyi suara baby jerit-jerit kat sebelah telinga mintak susu (Ahahaa.. anak aku jenis kurang sabar. Asal bangun tido jer takde merengek terus jerit jer kalo lapar). Magic! Tetiba je dah ade sebelah kat atas katil tido sekali kitorang. Hmmm... Abah dia ler ni. Abah masuk tido angkat dia join sekali kitorang tido atas katil.. hahahaha

Anak baru sorang boleh la... k bai!

No comments: