Wednesday 17 August 2011

Day 10 ~ Something you don’t leave the house without

Akibat kekenyangan selepas berbuka semalam aku tak sempat nak setelkan challenge hari kesepuluh ni. Sampai-sampai rumah jer terus mandi dan tido. Huhu... So aku buat hari ni jer lah yer...

Challenge yang ni simple jer. Barang-barang yang aku takkan tinggal ketika keluar dari rumah.

Haihh.. lupe bawak kabel camne nak transfer gambo barang-barang aku?! Aku citer jer la yer. Pakai gambo gugel jer.

Barang-barang yang pasti akan aku bawak setiap kali keluar ialah:-

  • Handphone Nokia N82 pemberian encik bf. 

  • Purse yang mengandungi IC, Bankcard, Debitcard untuk sopink, resit-resit yang patutnye dibuang jer tapi wat semak purse dan juge duit.

  • Kunci Rumah Saye. Aku tinggal sorang-sorang jer kalo lupe bawak kunci abeh la...

  • My Organizer (orang-orang yang busy wajib ada satu! haha)

  • Sijil / buku derma darah. (In case kalo aku sakit dan kena masuk hospital boleh dapat keistimewaan rawatan pesakit luar percuma)

  • Facial Tissue cap Guardian
::Aku cari yang kecik punye takde so yang kotak punye boleh la::

  • Instant hand sanitizer Dettol 50ml

  • Lipgloss Silkygirl

  • Pendrive (Aku tataw kenapa aku bawak pendrive??)

  • One drop perfume (Botol kecik-kecik jer comel masuk beg.)

Itu saje la barang-barang aku tiap-tiap kali keluar. tapi kalo keluar takat gi kedai runcit bawah umah jer aku bawak purse je la yang lain tinggal. Tak kuase aku nak bawak semua tu! Hahaha..
Okeh tu jer.

No comments: