Sunday 7 August 2011

Day 01 ~ Why you made a blog and meaning behind your blog name

Bila tengok kawan-kawan pakat buat challenge camni aku pun nak buat jugak lah! Heee... so hari ni hari pertama aku start.
Why i made a blog?
Actually aku dah ada beberapa blog sebelum ni. The 1st blog yang aku buat adalah blogshop pada hujung tahun 2009. Aku jual kain cotton ngan telekung online. Laku woohhh! Time tu aku tengah buat practical so ada banyak masa terluang but lepas tu aku kene siapkan thesis untuk habiskan degree aku so disebabkan kekangan masa blogshop tu aku tutup. Ada jugak terfikir nak berniaga online balik but nak update personal blog ni pun aku takde mase lagila nak jaga blogshop tu. Pendam je la harapan nak berniaga. Minat ada tapi asyik busy busy busy.


Second blog pulak aku kumpul-kumpul resepi yang aku kopilekat (ahaks!) dari web-web dan blog orang lain. Tu untuk kegunaan sendiri jer so aku privatekan je la. Aku punye hobi suke makan dan suke masak. Kalo nak print satu-satu resepi buat abis kertas jer. Kalo aku simpan kat lappy wat penuh memory jer.. hahaha.. buh kat blog senang! hilang leh cari balik!


Lastly personal blog ni. Aku baru mula awal tahun ni lepas birthday aku yang ke 25. Agak lewat ek kalo nak dibandingkan dengan orang lain yang aku tengok mude-mude lagi dah ada blog.. Fuyyooo... :p Dulu-dulu aku suke bace blog orang jer sampai la one day dalam bulan January lepas aku teringin nak ada sesuatu medium yang boleh aku catat things atau memory yang buat aku happy or sedih or ape saje yang aku nak tulis. So this is the reason why i made this blog.


Meaning behind your blog name?
Cida Suka Kuceng...
sikucenghitam.blogspot.com


Dapat tangkap dak nape aku buh nama blog aku gitu? Sebab aku suke kuceng laa... huhuhu.. Sebab kucing binatang yang cute!!!!! 


But why kucenghitam? Huhu.. dulu, sebelum aku berubah jadi girlish-girlish gini... Aku suke ghotic-ghotic sket. Mekap pun nak ghotic jer. Muahahaha! Suke kuceng pastu kuceng kan chomel.. Nak kene ngan keghotic-kan aku tu kene la hitam-hitam... so jadila kucenghitam. Lepas tu email aku pun dari zaman remaja lagi aku dah buat sha_blackcat@yahoo.com. So dengar bunyi sedap kan guna balik jer la. Satu lagi pengaruh dari lagu "Kuceng hitam" nyanyian Bittersweet. (sebenarnye time nak cari nama belog ni aku takde idea lansung...kuikuikui)




No comments: